A közösségi média és a PR kapcsolata 8-9.

8. A céges honlap kialakítása

A céges honlap a teljes cégünk internetre kiterjesztett arculata, ezért fontos, hogy jól nézzen ki, használható legyen és a pr szempontokat is figyelembe vegye. Az elsődleges védjegy és arculati elem a domain név. A domainnek már tükröznie kell vagy a cég nevét, vagy a fő szolgáltatások egyikét, és érdemes gyűjtőfogalmakban gondolkodni, mint az ingatlan.hu, így ismeretlenül is ráakadhatnak honlapunkra. Defenzív védjegyként fontos lefoglalni a hasonló domaineket vagy esetleg a más országkódúakat, mint a .com vagy a .org.

A honlap tervezésnél fontos eldönteni, hogy statikus, dinamikus (folyamatosan frissülő tartalommal rendelkezik) vagy tranzakciók (pl.:webshop) lebonyolítására alkalmas honlapot szeretne a cég. A kivitelezést profi szakemberekre érdemes bízni akik figyelembe veszik a legújabb trendeket, a usability[1] teszteket és még adott kulcsszavakra is kereső optimalizálni tudják a weboldalunkat, amit SEO-nak hívnak. A lényege, hogy honlapunk előkelőbb helyre kerül a keresők találati listáján bizonyos kulcsszavak esetén, amit mi határozunk meg. Ez a jövőben egy nagyon fontos eszköze lesz a pr-nek, mert a rengeteg információ között, már csak a keresők segítségével boldogulnak a felhasználók. A leglátogatottabb weboldal jelenleg Magyarországról az Alexa.com adatai szerint a google.com. Tartalom szempontjából fontos, hogy megtalálható legyen az elképzelt látogatók számára a releváns információ, hogy logikusan épüljön fel az oldal, hogy ne legyenek rajta helyesírási hibák.

Ha a honlapunkra érkezik valaki, akkor vagy egy kimondott céllal jön hozzánk, vagy csak betéved valahonnan. Bármi is legyen az ok arra, hogy meggyőzzük, hogy maradjon nálunk, csak néhány másodpercünk van. Ezért nem szabad introt, bevezető animációt használni, mert a felhasználó elunja magát alatta és inkább továbbáll. A flash típusú honlapokkal is csínján kell bánni, mert egy túl hosszú ideig töltődő weboldal akár el is tántoríthatja látogatónkat tőlünk. Érdemes már az elején felajánlani a fogyasztónak, hogy a nagy sávszélességet igénylő, ám csillogó flash alapú oldalt szeretné meglátogatni, vagy a kisebb sávszélességet igénylő, de kevésbé tetszetős HTML alapút. Egy online pr szakembernek ezekkel a dolgokkal tisztában kell lennie. A rovatainkat legalább kétnaponta frissítsük, hogy legyen oka a felhasználóknak visszajönnie az oldalunkra. Szinte fontosabb a pszichológiai, mint a tartalom-gazdagító funkciója. A honlapra látogatókat meg kell győzni arról, hogy a honlap működtetői nap, mint nap frissítik, gondozzák a honlapot. A honlapba mindenképp érdemes keresőt integrálni, mert sokan nem bíbelődnek már a menürendszerekkel, hanem inkább az oldal keresőjét használják a gyors boldogulás érdekében. Fontos, hogy felhasználóink, valamilyen módon kapcsolatba léphessenek velünk, ezt érdemes interaktív formában a honlapba építeni, illetve tesztekkel, szavazásokkal interakcióra késztetni a felhasználókat. Összefoglalva tehát azt mondható el, hogy egy honlap tartalmak soha ne legyen öncélú! Nem kell mindent alkalmazni, csak azért, mert a konkurencia már használja, de fontos figyelni a lehetőségeket és a konkurenciát.

Honlapunkat mindenképpen érdemes linkgyűjteményekbe beregisztrálni, mint például a Startlap oldalak. Ez növeli helyezésünket és page rank-ünket a keresők találati listáin, de ugyanakkor ismertté is tesz minket az adott témában.

9. Példák WEB 2.0-ás kampányokra

9.1.1. Feri TíVí

A Coca-Cola Hungary 2007-ben a Coke Club promóciójánál álmodta meg a saját webkettes kampányukat. A cég video tartalmakat hozott létre, amelyeket a videómegosztó oldalakra raktak fel, majd az iWiW adatlapjait márkázták át, és lehetőség volt belépni a Coke Clubba, ezáltal trendivé tették a helyet. A lehetőség azt sugározta, hogy ehhez a bulis helyhez lehet tartozni és meg tudod mutatni a barátaidnak, hogy te gyakran jársz ide. A promóció kiegészítéseként elindult egy saját blog oldal a feritivi.blog.hu. Az oldal tulajdonképpen egy tévéadás volt, amely két-háromnaponta jelentkezett friss tartalmakkal, illetve néha élő közvetítésekkel. A legsikeresebb napon kilencezer néző[2] követte a közvetítést az oldalon. azaz többen, mint ahányan a helyszínen látták a koncertet.

9.1.2. Szex és New York és a Mars Delight

A Szex és New York című nagysikerű sorozatból készült film hazai bemutatója előtt indított el egy webes kampányt az Universal McCann és az Intercom. Ehhez kapcsolódott a Mars Delight csokoládé brand. Első lépésként nem az Intercom készítette el a film magyar micrositeját, hanem a Mars.[3] Itt voltak elérhetőek exkluzív tartalmak a filmmel kapcsolatban, mint képek vagy előzetesek. A promóció nagyon átfogó volt. Offline, online felületek, pr cikkek újságokban, bannerek mozis, outdoor és indoor megjelenések is voltak. A szakdolgozat szempontjából lényeges lépést azonban egy widget, minialkalmazás jelentette. A widgetbe egy visszaszámláló volt beépítve, amely a premierig hátralévő időt számolta. A widgetet pedig bármelyik blog gazdája elhelyezhette saját oldalán vagy a közösségi oldaluk profiljában. Megjelenítésével ki tudta fejezni a fogyasztó a termék iránti elkötelezettségét. Miután a sorozat igen sikeres volt rengeteg felhasználó tette ki ezt a reklámhordozó felületet blogjába és vált multiplikátorrá. A widget a visszaszámláló mellett a szereplőktől származó napi tippeket és folyamatosan frissülő divat és sztár pletykákat tartalmazott. Motivációként a premierre szóló jegyeket lehetett nyerni, ami érvényes volt az utána lévő sztárokat felvonultató bulira is. Ihász Ingrid a kampány egyik bennfentese nyilatkozik a sikerről blogjában a rabbitblog.hu-n és szolgáltat adatokat. A közösségi ösztönzés és a kötődés fontos tényezője volt a kampánynak. A widget hatszázhatvan blogon szerepelt és közel háromszázhúsz blogon tartósan kint is volt. A widgetek kétszázezerszer jelentek meg és hetvenezer ezer felhasználót értek el, ami egy közösségi, szinte ingyenes megjelenési lehetőségtől mindenképpen kiemelkedő szám.

Folytatás és kapcsolódó anyagok:

Az internet rövid története

A közösségi média és a PR kapcsolata  2

A közösségi média és a PR kapcsolata  3-4

A közösségi média és a PR kapcsolata  5

A közösségi média és a PR kapcsolata  6

A közösségi média és a PR kapcsolata  7

A közösségi média és a PR kapcsolata  8-9

A közösségi média és a PR kapcsolata  10

A közösségi média és a PR kapcsolata  11


[1] Használhatósági teszt, amely a weboldal ergonomikus, könnyen átlátható használatát teszteli.

[2] Pál Zsombor (2008) Közösségi marketing – „és ez nem bullshit”. Elérhető az interneten: http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=21802 (Utoljára ellenőrizve: 2009.04.04)

[3] Ihász Ingrid (2008) Esettanulmány: Social media kampány a Mars Delightnak. Elérhető az interneten: http://www.rabbitblog.hu/2008/07/04/esettanulmany-social-media-kampany-a-mars-delightnak/ (utoljára ellenőrizve: 2009.04.04)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: